HTML

Kulturkoszt

Szeretjük a vidám henteseket, akik viccelődnek, miközben húsbárddal darabolják a csontos karajt. Ha valaki a fülünkbe suttogja, hogy patisszon, bármire képesek vagyunk. Tavasz elején minden nap izgatottan térünk be a zöldségeshez, mert tudjuk, hogy az évszak kezdetét nem a meteorológia, nem is a csillagászat, hanem a hónapos retek megjelenése jelzi a legpontosabban. Megtanultuk, hogy az articsóka nem madár, és hogy a gazdag ember is vízzel főz. És hogy mi hoz még lázba? Nincs jobb, mint komolyzenére csirkemájat simogatni, vagy egy izgalmas krimi olvasása közben éles késsel friss gombát szeletelni. Kivesézünk minden élőt és holtat. Megkóstoljátok?

Friss topikok

  • Momina: Nem ezért szoktam le a fekete teákról, hanem azért, mert a gyümölcstea ízét jobban kedvelem. De il... (2012.05.04. 13:29) Vallomások teáról, városról
  • hoffmannercsi: Mostmár rémlik, hogy mesélted ezt, csak nem tudtam, hogy ennyire komoly...Szerintem is sok finomsá... (2012.04.27. 13:25) Dr. Csonthéjas finomság
  • hoffmannercsi: Ez nagyon szimpi kaja, ismerem ezt a babot, nagyon finom. Angolzellert is gyakran főzök levesbe. J... (2012.03.29. 18:50) Babra megy a játék
  • Fibi Büfé: köszi a lájkot! az ananászlevest legközelebb rizstejjel készítem és akkor már senki nem köthet bel... (2012.03.15. 13:56) Gömbölyű örömök
  • Edit Piláf: @Old Boy: Hajrá, csak bátran! :) (2011.05.29. 12:45) Felhorzsolt illatok

Linkblog

Dr. Csonthéjas finomság

2012.04.25. 09:00 Fibi Büfé

Inzulinrezisztensként szigorú diétát kell követnem. Nem azzal a legnehezebb megbarátkoznom, hogy nem ehetek cukrot, fehérlisztet, tejterméket (max. néha egy kis kecskesajt mehet, amit aranyárban adnak), hanem azzal, hogy ez nem is diéta. Ez egy újfajta életmód. Egy új élet, ami mostantól életem végéig feladatok elé állít. Ugyanis amióta korlátozták, hogy mit ehetek, folyamatosan az ételeken és evésen jár az eszem.

Főleg azon morfondírozok, hogy mit mivel helyettesíthetek. Például egy tábla Milkát mivel? A cukoréhség a legelviselhetetlenebb dolog. Remegek egy kis szénhidrátbombáért. És mi lesz a nasival? Répát ropogtassak kedvenc sorozatom alatt? Nemsokára kezdődik a Dr. Csont.

Bones nyílván véletlen maradt le a képről :-)

És tudjátok mit, addig elkészítem kedvenc – stílusosan – csonthéjas édességemet. Ami nem csak finom, de fogyaszt is (na jó, csak egy része) és 15 perc alatt kész van. Pirított ananászkockák készülnek pirított mandulával. Az ananász tisztít és leolvasztja a zsírt, iszonyú édes és alig van benne kalória. Kész főnyeremény!

A mandulában annyi kalória van, hogy egy hegyet elmozdíthatsz 2 marék elfogyasztása után, azonban a rengeteg nyomelemnek, ásványi anyagnak és vitaminnak köszönhetően a fenekeden maradsz és élvezed, ahogy beépül szervezetedbe a rengeteg jóság. Plusz öröm: a mandula jótékony hatással van az inzulinrezisztenciára. Álljon itt a szupertitkos csodarecept, amit még Borikámnak is sikerülne elkészítenie. 1 db friss ananászt megpucoltattam férjemmel és olyan kedves volt, hogy fel is kockázta. Kevés kókuszzsírt tettem alá és azon elkezdtem pirítani (nem Tibit, hanem az ananászt). Amikor már színt kapott hozzádobtam a hántolt mandulát (2 marék kb.) és azt is kicsit pirítottam. Tányérra szedtem, kanapéba huppantam és indulhatott a falatozás és a drukk! Ugye Bones és Booth egyszer végre már összejönnek?

 
 

Hozzávalók:

  • 1 db ananász
  • 2 marék hántolt mandula
  • 1 teáskanál kókuszzsír

Tudtad-e?

  • A főcímet egy amerikai együttesnek, a The Crystal Method-nak köszönhetjük. Harmadik műszak című sorozatnak is az indítózenéjét ők jegyzik.
  • David Duchovny rendezte a 2. évad 11. részét (Az árulók büntetése).
  • A Dr. Brennent alakító Emily Deschanel dédapja Paul Deschanel, Franciaország 11. elnöke.
  • A Booth-t játszó David Boreanaz első televíziós szerepléseként a Rém rendes család egyik epizódjában, Kelly barátját játszotta.
  • Az ananász a legrostosabb gyümölcs. Enyhíti a fájdalmat, lázcsillapító, gyulladáscsökkentő és roboráló hatású.
  • A mandula igazi gyógyszer. A szív és érrendszeri megbetegedések kockázatát csökkenti, koleszterinszint szabályozó és megelőzi az izomgörcsöt is. Bármilyen krónikus fájdalmat enyhít, még a menstruációs fájdalmat is. A stressz, a kimerültség és a depresszió ellenszere.

 

3 komment

Címkék: dr. csont mandula ananász booth bones inzulinrezisztencia behabarodva


A bejegyzés trackback címe:

https://kulturkoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr184469610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoffmannercsi · http://dublinfelettazeg.blogspot.com/ 2012.04.25. 14:23:29

hú nem is tudtam, hogy ezzel kell szembenézned..mármint nem ezzel a szuperfaszival, hanem az inzulinrezidenciával! Mióta derült ez ki?
Egy kis bio mazsi?

Fibi Büfé 2012.04.25. 21:01:36

ercsike, nem mehet a bionasi, se semmilyen aszalt gyümi, mert sok benne a cukor :(. de rengeteg gyors, könnyű és finom édességet kikísérleteztem már (majd jönnek szép sorban itt a blogon), hogy túléljem a cukoréhséget. inzulinrezisztencia Bori előtt derült ki (emiatt érkezett lassan a kicsike). szemét egy kórság ez, de egy vigasztal: annyi mindent nem ehetek, hogy nem kell aggódnom a kilók miatt :))

hoffmannercsi · http://dublinfelettazeg.blogspot.com/ 2012.04.27. 13:25:10

Mostmár rémlik, hogy mesélted ezt, csak nem tudtam, hogy ennyire komoly...Szerintem is sok finomság varázsolható pl. nyírfacukorból is, annak asszem csak 7-es a GI-je, de ezt biztos tudod. Én is kihajítottam a csokikat, cukrokat itthonról, szóval hozzátok hasonlóan próbálok jó lenni, de az alkoholszintemre vigyázok:)
süti beállítások módosítása