HTML

Kulturkoszt

Szeretjük a vidám henteseket, akik viccelődnek, miközben húsbárddal darabolják a csontos karajt. Ha valaki a fülünkbe suttogja, hogy patisszon, bármire képesek vagyunk. Tavasz elején minden nap izgatottan térünk be a zöldségeshez, mert tudjuk, hogy az évszak kezdetét nem a meteorológia, nem is a csillagászat, hanem a hónapos retek megjelenése jelzi a legpontosabban. Megtanultuk, hogy az articsóka nem madár, és hogy a gazdag ember is vízzel főz. És hogy mi hoz még lázba? Nincs jobb, mint komolyzenére csirkemájat simogatni, vagy egy izgalmas krimi olvasása közben éles késsel friss gombát szeletelni. Kivesézünk minden élőt és holtat. Megkóstoljátok?

Friss topikok

  • Momina: Nem ezért szoktam le a fekete teákról, hanem azért, mert a gyümölcstea ízét jobban kedvelem. De il... (2012.05.04. 13:29) Vallomások teáról, városról
  • hoffmannercsi: Mostmár rémlik, hogy mesélted ezt, csak nem tudtam, hogy ennyire komoly...Szerintem is sok finomsá... (2012.04.27. 13:25) Dr. Csonthéjas finomság
  • hoffmannercsi: Ez nagyon szimpi kaja, ismerem ezt a babot, nagyon finom. Angolzellert is gyakran főzök levesbe. J... (2012.03.29. 18:50) Babra megy a játék
  • Fibi Büfé: köszi a lájkot! az ananászlevest legközelebb rizstejjel készítem és akkor már senki nem köthet bel... (2012.03.15. 13:56) Gömbölyű örömök
  • Edit Piláf: @Old Boy: Hajrá, csak bátran! :) (2011.05.29. 12:45) Felhorzsolt illatok

Linkblog

Francia csók

2011.09.27. 19:52 Fibi Büfé

Igazi francia pékség nyílt Budapesten

Franciaországba 2 bőrönddel 1 elhatározással és 0 nyelvtudással érkeztem. Elhatároztam, hogy 2 hónap alatt megtanulom úgy a nyelvet, hogy a fogadó család - akik rám bízták 3 és 6 éves gyermekük nevelését - nem jön rá, hogy egy szót sem tudok. Az első héten még bevették, hogy kicsit meg vagyok szeppenve és egy hang se jön ki a torkomon, de aztán kenyértörésre vitték a dolgot, és mindent be kellett vallanom. Kézzel-lábbal. Merthogy nem volt közös nyelv. 

Aztán a közös étkezések hamar oldották a kezdeti feszültséget, a második hét végére már biztonsággal mozogtam a konyhában és a fűszereket se kevertem össze. A gyerekeknek palacsintát és gofrit sütöttem, az apuval boroztam és hallgattam élete történeteit (mivel kb. csak a névelőket értettem úgy megnyílt előttem, hogy többé pszichológusra sem volt szüksége), az anyut meg vásárolgatni kísértem és bőszen bólogattam minden egyes ruhára, hogy persze tök jól áll. Amikor pedig nem a családdal éltem szavak nélküli lelki életet, csak csellengtem a városban. Ha behunyom a szemem, most, 8 év után is pontosan tudom, melyik utcában van a kedvenc antikváriumom, hol lehet happy hours keretében olcsóbban enni és inni délután 4 és 6 között, és hogy melyik pékségben lehet olyan rusztikus bagettet kapni, amely, bár első pár alkalommal fájdalmat okozott, de csak azért is visszajártam, mert nem tudtam feledni az ízét. Az igazi francia bagett ugyanis olyan mint egy olasz macsó: kívül kemény és durva, belül érzéki és lágy. Ez a fránya bagett, mint egy zsilettpenge, szétkaszabolta a szájpadlásomat, és én mégis visszatértem hozzá. Idő kellett, míg megedződtem. És hogy mikortól éreztem, hogy befogadott a város, és hogy én is befogadtam őt? Az első olyan szombat délutáni korzózásom alkalmával, amikor a franciákhoz hasonlóan a táskámból kilógó bagettet majszolgattam olyan természetességgel, amilyennel itthon a vattacukrot szoktam falni a városligetben.

ha te is harapnál egy igazi bagettből, megteheted Budán

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: bagett francia pékség


A bejegyzés trackback címe:

https://kulturkoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr293260958

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szeretteimet elüldözöm magam mellől, bunkó vagyok velük 2011.09.27. 23:09:49

20 éves lány vagyok, aki nem találja a helyét. Először kamaszkori problémára gondoltam, de évekkel később sem múlt el, és úgy érzem, most a legerősebb. A szeretteimet elüldözöm magam mellől, bunkó vagyok velük, holott nem érdemlik meg.Ok nélkül nagyon ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása