HTML

Kulturkoszt

Szeretjük a vidám henteseket, akik viccelődnek, miközben húsbárddal darabolják a csontos karajt. Ha valaki a fülünkbe suttogja, hogy patisszon, bármire képesek vagyunk. Tavasz elején minden nap izgatottan térünk be a zöldségeshez, mert tudjuk, hogy az évszak kezdetét nem a meteorológia, nem is a csillagászat, hanem a hónapos retek megjelenése jelzi a legpontosabban. Megtanultuk, hogy az articsóka nem madár, és hogy a gazdag ember is vízzel főz. És hogy mi hoz még lázba? Nincs jobb, mint komolyzenére csirkemájat simogatni, vagy egy izgalmas krimi olvasása közben éles késsel friss gombát szeletelni. Kivesézünk minden élőt és holtat. Megkóstoljátok?

Friss topikok

  • Momina: Nem ezért szoktam le a fekete teákról, hanem azért, mert a gyümölcstea ízét jobban kedvelem. De il... (2012.05.04. 13:29) Vallomások teáról, városról
  • hoffmannercsi: Mostmár rémlik, hogy mesélted ezt, csak nem tudtam, hogy ennyire komoly...Szerintem is sok finomsá... (2012.04.27. 13:25) Dr. Csonthéjas finomság
  • hoffmannercsi: Ez nagyon szimpi kaja, ismerem ezt a babot, nagyon finom. Angolzellert is gyakran főzök levesbe. J... (2012.03.29. 18:50) Babra megy a játék
  • Fibi Büfé: köszi a lájkot! az ananászlevest legközelebb rizstejjel készítem és akkor már senki nem köthet bel... (2012.03.15. 13:56) Gömbölyű örömök
  • Edit Piláf: @Old Boy: Hajrá, csak bátran! :) (2011.05.29. 12:45) Felhorzsolt illatok

Linkblog

Fájni fog!

2011.05.30. 07:30 Edit Piláf

Nem szeretem a fogfájást. Bár ki az, aki szereti? A múlt héten mindkét oldalon felül mély beavatkozásokat végzett a fogorvosom. Azt mondta, hogy most egy darabig érzékenyek lesznek a fogaim. De azt nem mondta, hogy nem tudok majd enni. Pedig nem tudok. Így a mai posztom esetében kivételesen a gombhoz választom a kabátot.

Mivel szilárd étel nem jut át az első kapun, a szájüregemen, így marad a shake. A szezonalitásra tekintettel eper turmixot készítettem. Egyszerű és gyors recept, szerintem a blog olvasói közül mindenki csinált ilyet, vagy ehhez hasonlót: eper, tej, méz a turmixgépbe, aztán csak egy gombnyomás, és kész is.

Hogy valamivel azért többet adjak annál, amit már mind tudunk, a mai, rendhagyó posztomban összegyűjtök különböző variációkat erre a könnyű, nyári italra.

1.) A tejet lehet szója-, rizs-, zab-, vagy kókusztejjel is kiváltani, így tejérzékenyek (mint pl. én) is fogyaszthatják a turmixot.

2.) Méz helyett lehet mást is használni, pl. (nyírfa/barna/fehér)cukrot, vagy steviát.

3.) A tej mennyiségének csökkentése mellett lehet joghurot, vagy tejszínt is a turmixba tenni.

4.) Úgy is készítjük, hogy a tejet és a tejszínt habosra verjük, ezután lazán keverjük hozzá az összetört eper és méz/cukor keveréket.

5.) A tejet hígíthatjuk narancslével, vagy ásványvízzel is.

6.) A kész italba eper, vagy vanília fagyit is dobhatunk.

7.) Különböző fűszerekkel megbolondíthatjuk (fahéj, gyömbér, citromfű, menta, vagy akár bors).

8.) A shake-be az eper mellé más gyümölcsöket is tehetünk (rebarbara, banán, mango, kivi, vagy egyéb pirós bogyósok).

9.) Kitűnő reggelit is készíthetünk, ha búza-, vagy zabpelyhet keverünk a turmixba. Én tettem még bele epres ízű szója protein port (a Holland&Barrett-ben, a Westendben vettem, Spirulina a neve – finom és vitamindús). Szükség volt rá, mivel mást nem tudtam enni, így félő volt, hogy elájulok kutyasétáltatás közben.

Az eperről csak egy művészeti alkotás ugrott be: a Beatles Strawberry Fields Forever című száma. Nem véletlen, hogy egyből ez jutott eszembe,  megvolt a lehetősége, hogy jó mélyen tábort verjen az elmémben. Szerettem volna, ha alternatívaként valami más is felmerül, mert nem vagyok nagy Beatles rajongó. Bár nem vitatom, hogy sokat letettek a gombafejűek a beat asztalára, de, ha választhatok, akkor nem őkat hallgatom. És igen, a ‘ha választhatok’ a kulcsmomentum a számhoz kötődő emlékemben. Ha hiszitek, ha nem, egyszer én ezt a számot kb 50szer meghallgattam. Na jó, nem szabad akaratomból…

Angliában jártam egyetemre. Az ottani barátaimmal hirtelen gondoltunk egyet, és egy hosszúhétvégén kocsival nekivágtunk Párizsnak. Foglaltunk a neten valami diákhotlet, összepakoltunk pár cuccot, és már úton is voltunk. A nagy rohanásban csak egy dolgot felejtettünk el: zenéket összerakni. A sofőrsrác pedig óriási Beatles rajongó volt (nem ezért szerettük), a kocsijában csak Beatles cd-k voltak. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha már így alakult, akkor miért nem az egy fokkal jobb Hey Jude-ot, vagy a Yesterday-t hallgattuk végtelenítve. Természetesen erre is van válasz: a srác egy rendetlen Beatles rajongó volt, így a kissé lerobbant kocsijában össze-vissza voltak dobálva a cd-k, persze tok nélkük. Higyjétek el, a 35. Strawberry Fields Forever után minden követ megmozgattunk, hogy másik zenét találjunk. De se rádióadót nem tudtunk befogni, se karcolásmentes cd-t nem találtunk. Így maradt az egykor szép reményű, valamilyen angol zenei magazinhoz csomagolt limitált kiadású Strawberry Fields Forever maxilemez. A kompút mentett meg minket: Dover és Calais között volt időnk a hajón egy zeneboltot keresni, ahol – pénz nem számít alapon – mindenki beruházott egy cd-re. Én Craig David akkor legújabb ’The story goes...’ lemezét vettem meg. Jó, tudom, sokak szerint az sem jobb, mint a Beatles, de hát fiatal voltam, és bohó.

Ja, és nem fogjátok elhinni, a kocsitulajdonos kinézett egy újabb Beatles válogatást. Csak úgy engedélyeztük a vásárlást, ha a fizetés után elkobozhatjuk a cd-t, amit majd hazaérkezés után megkap.

A kirándulás nagyon jól sikerült. Igazából örülök a fogfájásomnak, mert az eperturmixon keresztül újra átéltem ezt a kedves emléket: leporoltam a Craig David cd-met, és végignézegettem a kiruccanás képeit. Közben pedig az eperturmixomat szürcsölgettem, és egy kicsit újra Párizsban éreztem magamat. És most vettem csak észre, hogy megszűnt a fogfájásom!

Úton Párizsba: hurrá, nyaralunk! Fotós: az anyósülésen ülő srác (mert ugye Angliában a jobb oldalon van a kormány, így értelemszerűen a bal oldalon az anyósülés :)

 Hozzávalók:

  • egy marék eper
  • 3 dl tej
  • 1 ek méz
  • + egy turmixgép, vagy botmixer

Tudtad-e?

  • A modern kori zenetörténet legtöbbet feldolgozott száma a Yesterday, több, mint 3000 változata van.
  • A Strawberry Fields Forever című szám a pszichodelikus rock zenei irányzat megteremtője, mely a módosult tudatállapot hangulatát igyekszik visszaadni (érthető, hiszen a 60-as évek végén, a hippi korszak elején járunk).
  • Párizsnak csak Róma a testvérvárosa, mert úgy tartják, hogy csak Róma méltó Párizsra. További 39 várossal partnervárosi kapcsolata van.
  • Az 1970es évek óta nem volt arra példa, hogy egy ország hivatalosan közlekedési irányt váltson, egészen 2009. szeptember 7-éig. Ekkor Szamoa miniszterelnöke az addigi jobb oldali helyett balkezes közlekedést vezetett be az országban. Döntését azzal indokolta, hogy így megnövekedhet az olcsóbb, jobb kormányos autók behozatala. Ennek eredményeképpen több szamoai polgár juthat gépkocsihoz, amivel gyorsabban tudnak menekülni egy esetleges cunami elől.
  • A szamóca az eper vadon növő változata.
  • A Holland&Barrett az Egyesült Királyaság legnagyobb vitamin-, gyógynövény- és ásványi anyag forgalmazója. 2011. januárjában nyitották meg első magyarországi boltjukat a West End City Centerben.
  • Több fűszer is jó a fogfájásra: néhány szegfűszeget össze kell rágni, és a darabkákat a fájó területen kell hagyni kb. fél óráig. Másik módszer, hogy egy kis reszelt gyömbért és cayanne borsot összekeverünk kevés langyos vízzel, és a folyadékot egy ideig a szánkban tartjuk, vagy egy átitatott vattapamacsot a fájó fogra helyezünk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: párizs beatles fogfájás eperturmix strawberry fields forever craig david jobbkormányos közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kulturkoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr162941958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása